Är jag orimlig?

Vi har varit skilda 1,5 år ca. Han träffade en ny rött snabbt när vi gått isär(redan innan egentligen men ingen otrohet) och jag träffade en ny i våras.
Men han har inte varit öppen med att han fortsatt träffa henne och det låter nu som att det varit väldigt sporadisk.

Mina barn har fått träffa min nya men jag har varit väldigt kommunikativ och försiktig och respektfull gentemot mitt ex. Varit öppen och frågat osv. Vi har i övrigt en väldigt bra exrelation, inga känslor kvar eller svartsjuka.

Men nu får jag höra av dottern att de ska träffa ”pappas jobbarkompis på lördag , Lisa” dottern vet inte om att jobbarkompisen är pappas tjej men jag tycker ändå det känns lite knepigt att han inte sagt nögot till mig.
Vilket inte känns riktigt okej när jag varit så respektfull? Blev lite sur faktiskt och fundersam: ska sjävklart ta upp detta med honom.

Men undrar. Är min reaktion orimlig?

Du kan självklart ta upp det men om ni inte haft det som en explicit överenskommelse er emellan så kan du inte kräva att han ska behandla dig som du behandlar honom. Han kanske tror att du gjort så för att du är osäker eller haft någon annan orsak.

1 gillning