Är inte ändå lördag värsta dagen?

Barnvecka/helg. Mer än ett år som skild… och Det var jag som ville skilja mig och jag har träffat en ny partner(särbo och kan av olika skäl inte umgås med våra barn ännu) men ändå så kan jag ibland uppleva lördagarna som väldigt ensamma. Det är ju lördagarna som känns ämnade till familjen liksom. Och såklart mina barn är min familj nu. Men ändå, det blir en väldigt stor känsla av ensamhet, just på lördagar … men det kanske försvinner med tiden?

Just i nuläget är det ju inte heller stora möjligheter till umgänge som piggar till det.

Hoppas ni har det bra därute, ensamma och icke ensamma :heart:

4 gillningar

Jag tycker fredagarna är värst. Det var ” våran dag” o förväntningar inför helgen låg alltid i luften. I det här fallet är jag lämnad så det kanske är annorlunda. Har sedan han flyttade varit bjuden till vänner varje fredag o lördag vilket jag är såå tacksam för. Känns så tomt, ensamt o sorgligt på just helgerna. Vakna själv, gå o lägga sig själv, se på tv själv…ja allt det där.

3 gillningar

Förstår absolut att det kan vara jobbigt för den som lämnade…men jobbigast??! Denne har väl ändå gjort ett val baserat på att valet av att lämna väger över att stanna kvar…förstår som sagt att det kan vara jobbigt då också men…

2 gillningar

Fredagskvällarna här. Då åt vi gott och planerade inför helgen. Man unnade sig en god öl och ett glas Amarula. Det var livet det :hugs: Inte samma att göra det ensam.

Tycker också lördag är den värsta dagen!

1 gillning

Lördag är värsta dagen tycker jag med. Fredagen sysselsätter man ju sig så pass mycket ändå med jobbande så en stor del av den dagen försvinner men första heldagen i veckan som man inte jobbar då tenderar man att tänka mer. Nu tycker jag iofs att jag börjar bli alltmer van så detta var helt klart mycket jobbigare första månaderna efter relation tog slut. Ensamheten förstärktes lite också av att mitt senaste ex skaffade en ny. Då blev man mer påmind om att man var själv på helgerna även om man var det innan med