Är detta livet?

Hej Johan!
Jag tror det blev så och det skedde liksom under lång tid. Vi vårdade inte kärleken kändes det som. Vi fungerade mer som syskon. Vi pratade naturligtvis om det och ingen försökte att få det att fungera heller. Bådas fel helt enkelt. Men vi är båda nöjda med beslutet att gå skilda vägar.
I vårt fall växte vi ifrån varandra åt olika håll med olika intressen.
Det behöver inte ha hänt något för att man skiljer sig tror jag iaf, var liknande för en arbetskollega som jag har. Deras relation är jättebra idag även fast hon hittat en ny kärlek.
Lycka till Johan :hugs:

4 gillningar

Tack för svaret! Är precis där och vi tog inte hand om kärleken. Måste prioriteras av båda. Sedan fungerade det praktiska och min fru var hyfsat nöjd.
Frågan är när vägskälet kommit till man måste separera … mitt kom efter ett längre snedsteg 1år sedan (ångest och fegt) men förstod då hur magiskt livet är.
Skaffat mindre hus och flyttar snart in men parallellt tvekar jag inte berättat för barn än.
Min fru säger hon vill ändra och försöka men kan man ändra sig långsiktigt.
Tycker min fru är väldigt snygg men är ju inte attraherad och vår närhet år så långt ifrån och minsta tjafs gör tankarna på flytt / riktigt skilsmässa känns närmare.

Hade någon av er fått känslor av andra eller när kom definitiva beslutet?

Jag är kvar pga barnen och runtomkring saker endast snart även om vi är vänner. Samt skiträdd bo själv och ångra mig.

/ Johan

2 gillningar

Hej!
Ja vi hade tankarna på att skiljas 1,5 år ungefär så det var inget förhastat. Fast det var jag som tog initiativet. Och ingen av oss hade träffat någon annan.
Har också varit rädd för att ångra mig många gånger men när väl beslutet var taget och vi berättat för barnen så kändes det rätt. Dock har vi inte flyttat isär än pga bostadsfrågan och vi nyss sålt vårt hus. Så visst skrämmer den kommande ensamheten mig också ibland men många före oss har gått igenom detta så självklart fixar vi det också. Tänker att den är en process man måste ta sig igenom. Och det kommer en tid när allt kommer att kännas bättre. Och livet är för kort för man ska känna sig olycklig…det finns så mycket mer.
Jag tycker oxå min ex man är väldigt fin och jag valde ju honom en gång…är glad att han är pappa till våra barn. Hoppas att vår relation fortsätter att mynna ut lika vänskapligt som nu.

Har ni provat familjerådgivning? Vi gjorde inte det även om vi förde det på tal. Kanske det kan vara en hjälp?
Lycka till Johan

2 gillningar

Hej , tack svaret och fint känna det finns en framtid även om jag är livrädd ta fel beslut. Men funderat på detta själv och bitvis tillsammans i många år, provat familjeterapi flertal ggr men tror vi är så olika så svårt mötas med så pass olika behov. Även professionellt har jag tagit stöd för råd.
Gör man allt man kan så kan man ha rent samvete för barnen i framtiden.

Lycka till med allt :blush::pray:

1 gillning

Precis , har världens bästa mamma till mina 3 barn. Samt oavsett en bra vän hoppas jag livet ut.

2 gillningar

Hej! Trist att höra att du inte hittat boende än :face_with_diagonal_mouth: hoppas det ska lösa sig så du hittar boende där du vill bo. :crossed_fingers:

Nu är vi helt av med huset, igår skedde överlåtelsen så det känns skönt att det är över nu :relieved:

Min tråd kan du hitta genom att gå in på min profil och kolla mina startade ämnen, fast jag kan länka det här med så hittar du det snabbare :slight_smile: här hittar du länken

Annars är det bara bra med mig, jag trivs med mitt nya liv, även om det känns konstigt att vara själv efter att ha bott ihop med någon i 16 år och sen inte göra det längre, men det är skönt samtidigt :relieved: fast det är lite tomt de veckorna jag inte har barnen, men jag anpassar mig väl till det efterhand :slight_smile:

Ha det fint! Kram :hugs:

@LillaLisan11 Har inte hört nåt från dig på länge och undrar hur det går för dig? Har du fått tag på boende? Hoppas allt är bra :hugs:

Hej Sofia :blush:.
Ja det har varit en intensiv period här ett tag nu.
Vi har överlåtit huset och flyttat ut och ex maken har fått ordning i sin lägenhet. Vi har hjälps åt och varit goda vänner och det är vi fortfarande, vilket känns fint :pray:. Är tacksam över det.

Jag har ett tillfälligt boende just nu, bor i en kappsäck typ och ska få nycklarna till min lägenhet nästa onsdag. Längtar verkligen och det ska bli skönt att landa lite efter denna långa process som jag förstår inte är slut ännu.
Det går bra med barnen och de har oxå landat i situationen och tror att vår goda vänskap gör det enklare.
Jag fick tillslut tag i en hyresrätt vilket känns bra i dessa tider. Har inte hittat något att köpa ännu men känner nu att jag inte har någon brådska.

Hur går det för dig? Hoppas att du trivs i din lägenhet och det går bra med barnen. Har inte orkat skriva här på ett tag utan fokuserat på att vara här och nu.
Kul att du skrev och ha det fint! Kram :hugs:

3 gillningar

Skönt att höra att det löst sig med boendet för dig :slight_smile: cch vad bra att ni kan hålla sams och vara vänner, låter precis som hur jag och min exman har det :slight_smile:

Förstår att du inte haft tid att vara här så mycket. Det är en intensiv period med husförsäljning, packande och flytt :sweat_smile:

Det går bara bra för mig :slight_smile: har kommit rätt bra i ordning men väntar på en leverans till av möbler som kommer den 22 mars, sedan är min lgh komplett med möbler och jag kan komma i ordning med att packa upp de sista flyttlådorna :slight_smile:

Det funkar bra med barnen. Vi har kommit in i varannan vecka och det går bra. Den värsta chocken var för barnen precis i början när vi berättat om skilsmässan och några veckor efter det, men precis som du skriver har det nog underlättat att vi hållt sams :slight_smile:

Kul att höra från dig! Ha det fint :hugs:

1 gillning