Är det lättare att bli älskad om man är vacker?

@Rulle, ja det är precis det jag menar. Urvalet blir inte fördenskull bättre, tvärtom går man säkert på fler minor också av just sådana som bara bryr sig om de yttre kvaliteterna. Det är inte värt ett ruttet lingon.

Hmmm. Jag tror vackra människor har fördelar initialt men som sagt när relationen kommer närmare och saker blir på riktigt så förändras det. Att älska med allt vad det innebär gör förhoppningsvis (om allt är som det ska) att man är det enda för ögat för sin partner. Man ser skönhet i det ingen annan ser och brister i det ingen annan ser. Allt det i kombination, skönheten och bristerna, är det som sammanslaget blir personen man älskar.

Mitt x lever i mångt och mycket på sin yta. Inte många fick se hans insida, den jag älskade. Tyvärr. Hans yta och fixering av det såg jag mer som en brist så vet inte om han fick fördelar direkt. Skämtade däremot om det ibland. Köpte bl.a. en t-shirt där det stod ”Education is important. Big biceps are importanter” Det tyckte jag va kul :joy:

1 gillning

Jag tror faktiskt att lagom fula eller alldagliga har lättare att bli älskade. De blir aldrig valda för sitt utseende utan sina inre kvalitéer. Utamaningen är hur man får folk att se dessa inre kvalitéer.

2 gillningar