Äntligen vänner

Nu är det ca 2 år sen jag lämnade min man. Vi var inte överens och han var arg och bitter länge. Inte så snäll mot mig alla gånger och inte medgörlig när det gällde barnen. Vi blev ofta osams. Innan vi blev ett par var vi bästa vänner i 2 år innan känslorna dök upp och var tillsammans i 15 år. Jag har alltid velat och önskat att vi skulle bli vänner igen. Och nu äntligen är vi vänner och inte bara vänner utan bra vänner. Han kan hjälpa mig med barnen om det behövs. Vi pratar om annat än barnen och kan skämta och vi pratar om att vi dejtar andra. Vi vet båda att vi inte kommer bli ett par igen men önskar att den andra träffar någon bra och är lycklig. Jag har varit hos honom när barnen är där och ätit kvällsmat och vi sett på tv. Jag trodde aldrig att vi skulle bli så här bra vänner igen. Så ni som kämpar hoppas ni kan hitta tillbaka till att vara vänner. Det är guld värt för samarbetet med barnen också. Lycka till!

13 gillningar

Det låter toppen, men måste ändå fråga, har ngn av er träffat en ny?

1 gillning

Jag känner att det kommer nog aldrig ske att vi blir vänner. Så som han behandla mig efter 37 år med all skit . Tror det är enklare om det inte är en massa otrohet och lögner. Vi har tack o lov vuxna barn så vi behöver inte träffas/ prata med varandra. Och jag vill ha vänner som är ärliga.

1 gillning