Alla hjärtans dag

Ja, alla hjärtans dag. En hemsk dag nu. En dag vi alltid firad, till skillnad från vår bröllopsdag. Förra året uppvaktade min man mig, trots att det var EFTER han varit otrogen, men INNAN jag fått veta det. Idag känns det hemskt!!!

MEN, har bestämt mig för att det ska bli alla mina hjärtans dag. Alla mina tre älskade hjärtan, som planerat överraskningar på dagis och skola. Ikväll ska vi mysa, äta god mat, tända ljus, kramas…Jag ska spela gladlåtar och inte kärlekslåtar. Se en film som barnen väljer. Bara mys!

Ha en bra alla hjärtans dag där ute./Kram

9 gillningar

Bra tråd [B]Lisan[/B]! :slight_smile:

Dagens AII-tips till alla älskade hjärtevänner!

Ställ dig framför en spegel och säg “[I]Jag älskar mig![/I]” för det finns ingen, ingen i hela världen som är viktigare i ditt liv än DU. Älska dig själv först så kan du sedan älska andra.

Strunta i om du inte får en ros, geléhjärtan eller kort, klicka hem en egopresent till dig själv via en nätshop medan du sippar på ett glas vin, saft eller en god latte och inser hur fantastisk DU är!

Många, många kramar från mig!

2 gillningar

En kram till oss alla en sån här dag… För 3 år sen hade jag skrivit en massa hatiska och fula ord här som passade på mitt x, idag skriver jag bara “your loss” och är så glad att jag är frisk och har så underbara barn och vänner, både här på Forumet och utanför :wink:

3 gillningar

jag är ledsen. Är så trött på allas hjärtans jävla dag…känner mig mer misslyckad än vanligt…

2 gillningar

Alla hjärtans dag är en sådan dag som är fruktansvärt jobbig när man sitter mitt i det. Liksom jul, nyår, midsommar. När jag var mer aktiv här för ett par år sedan hittade jag detta citat någonstans. ‘‘Tänk på att det är ALLA hjärtans dag; inte bara de lyckliga och käras, utan också alla krossade, sorgsna och olyckliga hjärtans dag.’’; vilket ledde mig att tänka som AII ovan, att det var mitt hjärtas dag också och att det inte behövde handla om den romantiska tvåsamhetens kärlek, utan om kärlek till barn, föräldrar, vänner. Dagen måste inte firas med rosor och choklad, utan lika gärna med en bukett tulpaner från dig själv till dig själv och något som man
tycker om att göra. Kram alla krossade hjärtan

3 gillningar

Till alla krossade, sargade och kämpande hjärtan där ute en bamsekram från mig.

16 gillningar

Saker jag inte förstår:
Exet ringde precis, bara för att det var Alla hjärtans dag. Men han tog ju absolut ingen notis om det när vi var tillsammans. Nu däremot.

Det kanske är jag som är lite konstig som föredrar när människor är någorlunda konsekventa.

3 gillningar

Det är väl samma fenomen som gör att alla ex jag haft gör allt jag någonsin önskat av dem - så fort jag gör slut!

3 gillningar

Men det är inte lönt att komma mä hö när märra ä dö! :rofl:

2 gillningar

Oj oj då !

Stor överraskning alltså

1 gillning

Jag lyckades få till en rätt bra alla hjärtans dag också,
Nånstans ifrån kom lite energi, mannen jag dejtar hade äntligen lite tid att hälsa på mig.
Röda rosorna köpte jag till mig själv och god mat köpte jag och tillagade själv. Jag dukade romantiskt o satte på kärleksmusik.
Mannen jag dejtar köper inte röda rosor för han älskar mig inte säger han. (Löjligt i min värld) (man kan väl köpa röda rosor ändå eller?? )
Han kommer sent och åker tidigt morgonen efter.
Jag väljer medvetet att blunda för vad jag tror han är ute efter.
Men jag fick kramar o pussar o sällskap hela natten. Det är bra medicin mot självömkan och skilsmässoångest.
Själva kärleken kanske uteblev men ett alla hjärtans dag firande iallafall.

2 gillningar

När du skriver detta om blommor å denna dejt, han låter fyrkantig minsann.
.
Du väljer att blunda skriver du, är han ute efter att ligga bara ?
Visst fan kan det ge 100% poäng i vilken tabell som helst, sköt om dig bara .
.

1 gillning

Det där var det dummaste jag hört!

Var rädd om dig!

2 gillningar

Jag är glad att du tycker att det var en rätt bra alla hjärtans dag. I mina öron låter den rätt illa.
Du fixar, handlar och anstränger dig. För ett par smulor. Och visst, du är fullt medveten om situationen och hur sanningen ser ut.
Jag tror definitivt inte att det är bra medicin mot självömkan och skilsmässoångest. Jag tror att det bara föder och göder den.
Jag tänker att du borde bota din självömkan på ett helt annat sätt. Genom att ta hand om dig själv. Genom att ge dig själv uppmuntran och respekt. Personligt ansvar och personlig utveckling är bra grejer. Lägg tiden och energin på det istället. Tycker jag.

4 gillningar

I dag tänker vi på Christaan Banard

och alla som kämpar med krossade hjärtan, brustna drömmar, förbrända illusioner och som trampar runt i de sorgliga resterna av sina kärleksliv.

Må morgondagens sol värma askan av det förgångna så marken vätt av gårdagens tårar frambringar en magisk bönstjälk som lyfter ovan regnbågen till lyckans ängar.

Kram på er alla.

6 gillningar

Kram på er :heart:

5 gillningar
2 gillningar