Äcklad över hans beteende

Hej,
Har skrivit innan men raderat eftersom min text var så utmålande och jag inte vill riskera att han skulle hitta den någon gång… Berättade då min historia om hur jag fick veta att han varit otrogen upprepade gånger och tyckte att vi skulle separera, men att vi trots allt försökte igen. Det gjorde vi, försökte, eller jag försökte. Han lade knappt två strån i kors och bevisade att han var villig att jobba på vår relation.
Tillslut fick jag nog när jag misstänkte starkt att han hade gjort det igen fastän han bedyrat att det aldrig skulle hända igen, då skulle han göra slut innan…

Så nu har jag lämnat honom. Jag är fri! Ingen mer ångest över att inte veta vad han har för sig eller när det ska hända igen!

Men nu till anledningen till min rubrik…
Jag har fått veta nyligen att han betalat för sex, under tiden vi var tillsammans, innan jag fick veta att han bedragit mig. Så de gånger han varit otrogen kan räknas på mer än en hand…
Jag känner mig så äcklad! Han vet min åsikt ang prostitution och att jag är starkt emot det och vi har haft livliga diskussioner om ämnet där det framkommit att han inte tycker det är ett jobb sämre än alla andra jobb… Såklart han tycker det när han själv bidragit till industrin…

Jag mår så dåligt vissa stunder med vetskapen om detta och fattar inte hur jag kunnat leva ihop med och haft sex med honom! Idag skulle jag inte ta i honom med tång ens! Jag har levt med en främling!
Finns det någon mer här som kan känna igen sig i detta eller har några tips på hur jag kan komma över detta?

1 gillning

Jag vill ge dig en eloge för att du lämnat honom! Att du äcklas av och fördömer hans beteende är bara sunt och det behöver du aldrig komma över. Du har ju dessutom försökt att påverka honom att ändra åsikt i era diskussioner, mer kan ingen begära att du ska göra, inte ens du själv.

Att X plötsligt blir främlingar med helt främmande värderingar finns det talrika exempel på härinne… Skönt att du är fri!

3 gillningar

Mitt ex gjorde inte samma sak som ditt ex, men han gjorde en massa saker under våra år tillsammans, som jag inte visste om. Jag tyckte jag kände honom och visste vem han var, men så var det inte. Den jag trodde han var, var bara en roll han spelade. Under våra år som gifta märkte jag aldrig av att han ljög för mig, men efter skilsmässan har jag upptäckt en hel del som han ljugit om. Det känns ofta som om jag måste ha varit den mest korkade kvinnan i Sverige.

1 gillning

@Leaf haha då har du träffat den mest korkade mannen i Sverige. Hej!
Mitt ex har hållt på med grejer med… sen gör hon slut och då gills ju inget… haha allt förarbete innan liksom… daaaa!

1 gillning

Var tacksam för att du lämnat honom. Försök hitta allt du kan vara tacksam för i livet och fokusera på det.

Att fundera över vad han tidigare gjort placerar dig i en offerroll. Gör ett medvetet val att sluta tänka på det (vi väljer våra tankar och vad vi fokuserar på.)

Förlåt dig själv (för att du kanske försökte för länge eller vad det nu är du behöver förlåta dig själv för. Att förlåta är ett val vilket egentligen innebär att bestämma sig för att det som tidigare hänt inte längre ska få påverka dina tankar och genom det påverka ditt nuvarande /framtida liv.)

Som du skrev i ditt inlägg så är du fri. Välj att vara fri…

2 gillningar

Kudos - bra val att lämna honom.
Du reagerar nog som de flesta skulle. Jag hade blivit väldigt äcklad och faktiskt slutat prata med honom. Då och där hade även vänskapliga känslor dött för min del.
Kram till dig

1 gillning

Å fy vad jobbig.
Jag känner igen mig i din beskrivning, att känna sig äcklad av sitt ex.
Det visade sig att min ex man haft en sida på Body Contact under flera år i vår relation. Där träffade han en ny kvinna och ville därför separera.
Vet nog inte allt han gjort.
I somras när vi var gifta var han på gangbang.
Nu när vi bestämt oss för separation kan han berätta för mig om han och hans nya tjejs sexuella utsvävningar.
Jag känner mig bära äcklad.
Å har så svårt att hantera min ilska.
Frågade mitt yngsta barn varför hon tror att mamma och pappa separerade. Hon svarade att vi inte längre var kära, å jag biter mig i tungan för jag vill skrika ut att din pappa är ett äckel.
Men så får man inte göra :pray:
Jag menar inte att man ska vara trångsynt inför olikheter vad gäller sexuella preferenser.
Men det känns när man levt så länge med någon.
Å denna någon gör så. Sen förlänger all skuld på mig att det blev en separation.
Jag var för arg
För tråkig
Jag kunde inte visa kärlek
Osv
Jag vet att det var en dålig relation. Men det känns så orättvist emellanåt.
Så ovärdigt

2 gillningar

Känner igen mig så väl. Tror inte att mitt ex köpte sex, men jag har förstått nu efteråt att det var det mesta annat. Han verkar ha tagit kontakt med allt av kvinnligt kön. En ögonöppnare för mig var att läsa boken Casanovas kvinna och även se dokumentären Anders, jag och hans 23 kvinnor. Jag har tyvärr inga andra tips att ge dig då jag själv är i samma situation och jobbar på att läka. Du är inte ensam.