Abonnemang mobil problem med X

Mitt X tecknade för länge sedan Mibilabn till våra barn. Barnen bor växelvis vv.
Då de är hos mig och/eller då vi är på resa så tar barnens surf ofta slut. Då måste barnen be pappan (mitt x) om mer surf. Ibland får de inte tag i honom alls på länge, ibland nekar pappan mer surf och ibland går allt bra. Men jag tycker det är jobbigt och irriterande att jag själv inte får ge mina barn mer surf.

Har ni tips på vad jag kan göra?
Finns det möjlighet att ha två abonnemang, ett för tel och ett för surf?

Låt barnen tjata på pappa istället.

2 gillningar

Kan du inte ta över abonnemangen?

Du kommer väl åt även hans abonnemang då om du loggar in på de han har, och dey tycker han inte du har något med det att göra, eller så nekar han bara för att han kan.

Mitt ex ändrade barnens abonnemang så sonen mobildata tog slut förra veckan. Han vägrar fylla på, sonen inte så imponerad
Exet säger sig inte ha råd längre, och det är väl klart då han nog lägger pengar på sin nya.

Man kan ta med sig numret till en ny operatör

Jo jag vet, exet tog över dotterns abonnemang precis efter vi flyttade isär, vi kom överens om att han skulle lägga in båda barnen på ett familjeabonnemang eftersom han hade obegränsat.
Men jag var tvungen att godkänna flytten.

1 gillning

Det är väl inte hela världen att byta nummer? Barnen accepterar nog det om det innebär att de får en bättre surfpott.

Jag hade först testat att försöka få ta över numren från pappan. Om barnen byter telefonnummer är det ju ingen idé för pappan att hålla liv i de abonnemangen. Han har ju inget att vinna på det?

2 gillningar

Inte innan det gamla abonnemanget löpt ut. Och han har nog automatiskt förnyelse av det

Det har, åtminstone den största, registrerat sitt nummer på mängder av platser… så lite bökigt att byta för just honom.

Men jag ska försöka muta med mer surfpott :+1:

1 gillning

Jag har valt Hallon, surfpotten tar inte slut varje månad, den följer med in i nya månaden.

Kolla upp dom

1 gillning

Gör det, eller som andrahandsalternativ så låt dem inte koppla upp sig på din mobil när surfen är slut, det räcker nog med en sådan gång/resa… då är nog numret inget problem längre :sweat_smile:

Så slipper du allt vad exets trilskande heter :muscle: :v:

3 gillningar