8 veckor

Jag trodde aldrig att jag skulle överleva efter 8 veckor… det har varit upp och ner. Men sista veckan har jag inte gråtit. Däremot et massa ångest.

Det har visat sig att han redan innan han berättade att han skall flytta,träffat en kvinna som han smsar med dygnet runt. Dessutom ringer han en massa olika kvinnor.

Hade tillgång till samtalslis
torna eftersom jag stod för hans mobil. Såg detta av en slump. Han ljuger om det. Han ljuger om allt. Han finns på tinder för att"titta" på folk. Han sa till mig att han mår så dåligt av vår situation,så han la in sig på psyk på fredagen men skrev ut sig på söndagen. Så enkelt är det inte att få plats inom psykiatrin.frågde vilken avdelning men han ansåg att det inte är relevant. Jag tror han var hos kvinnan han messar med.

Jag har så ont i magen.en brännande känsla i bröstet hela tiden. Skiljsmässa går igenom fem månader. Jag går sönder😢
Jag jobbar med mig själv hela tiden.försöker att se framåt… ibland går det …men nu har det gått åtta veckor.

10 gillningar

Måste kännas som fem väldigt långa månader :slightly_frowning_face:
Men det blir lättare när ni kommer ifrån varandra. När hans lögner och beteenden inte längre berör dig. Då kan du säkert börja läka på riktigt.

Men herregud, vad ont det gör med andra människors svek… Inte konstigt att du mår som du mår. Men jag är övertygad om att du liksom så många andra kommer att komma ut starkare på andra sidan. Även om det känns avlägset nu

3 gillningar

Inte ska DU ha ångest! Du har inte gått bakom ryggen på honom.

Han flyr för fullt. Han vet nog inte från vad heller. Från sig själv troligen.

Jag skulle nog också må dåligt om jag vore han. Visst skyllde han allt på dina pojkar?

1 gillning

Veckorna känns så långa! Rätt som det är en dag, så mår du bättre.

Har ni barn? Därav de fem månaderna misstänkte jag det…

Du ska inte ha dåligt samvete, det är idioten som ska ha det.

Ångesten är väl mer en panikkänsla o plötsligt vara ensam med allt…

Sköt om dig.

Låter som en klassisk sexmissbrukare som har flera parallella relationer på gång samtidigt plus one night stands vid sidan om.

Du ska nog också fråga dig vilken personlighetstyp som kan ljuga så obehindrat om stort och smått. Och inte tycks bry sig om hur det skadar andra.

Hur som haver - du har blivit svårt manipulerad och utnyttjad så var glad att du kom ur det fysiskt. Sen när hans grepp släpper om dig så kommer du komma ur det emotionellt också och då kommer du kunna se allt klart och tydligt.

2 gillningar

Ja,det stämmer

Ja,så kan det vara…