Jag vet inte vad jag ska göra…
Lite bakgrundsinfo:
1 år har gått sedan jag separerade från definitionen av ”en dålig man” som tyvärr också är mina barns pappa. Han är polisanmäld av mig och utredning pågår för allvarliga brott. Går inte närmre in på vad. Utredningen har pågått ett år nu. Vi har samtidigt delad vårdnad om våra två barn.
Under året har vi haft väldigt svårt med samarbete kring barnen. Både soc och familjerätten har varit inblandade men ni som vet, ni vet att dom inte är till någon direkt hjälp.
Pappan har satt i system att ändra barnens boendeschema lite då och då. Ofta handlar det om att han vill ha barnen färre dagar eller knappt alls i perioder. Både han och jag har krävande arbeten och jag menar att han ändrar barnens schema för att försvåra mitt liv och möjligheten att planera mitt arbete och privatliv.
Nu till saken.
Min fina 6-åring hamnar i kläm.
Hon älskar sin pappa och förstår givetvis inte situationen. Detta går nu ut över hennes och min relation.
Hon vill veta varför mamma är så arg på pappa.
Hon vill veta varför hon inte får visa pappa vår lägenhet på FaceTime.
Hon vill veta varför vi aldrig ses som en familj.
Hon vill veta varför hon mest är med mig och inte med pappa.
Hon upplever att det är jag som bestämt att hon inte ska få träffa pappa oftare.
Ibland blir hon arg på mig och fruktansvärt ledsen, vilket jag till 100% förstår. MEN JAG VET INTE VAD JAG SKA SÄGA?!
jag vill inte smutskasta hennes pappa på något sätt, samtidigt som jag är så jävla arg på honom för att han gör och har gjort såhär mot oss.
Har ni några råd om hur jag ska prata med henne om hennes pappa och om situationen?