2 år

Det är omöjligt att svara på dina frågor! Antingen är det så! Eller så fick de syn på varandra på ett annat sätt efter skilsmässan. De har stöttat varandra förr skriver du! Det kan ju vara så att ditt ex helt enkelt plötsligt såg förbi det yttre och fick syn på andra sidor som han uppskattar. Kan faktiskt precis lika gärna ha skett senare!

Oavsett! Det borde inte längre ha betydelse! Det känns som att du har fastnat och behöver lite hjälp att reda i allt, inte vad han har gjort eller gör, utan hur du själv har haft det när ni varit gifta, hur du hanterade dig själv i äktenskapet och sedan lite hjälp att fokusera på dig själv idag. Vem du är och vad du vill med ditt liv.

Ta hjälp av litteratur! Ta hjälp av någon att prata med! Försök att hitta stöd i en väg ut ur det som kanske till och med utvecklas till bitterhet i det långa loppet. Just nu är du den största förloraren när dina tankar lägger sin vikt vid honom, vad han gör, vem han var och där fantasi (eller verklighet) handlar om honom och/eller er istället för dig själv, den du har varit, vem du vill bli. Jag säger inte detta för att skuldbelägga dig, att det du känner och känt har varit fel, men jag skriver som jag gör för att ibland så måste man ta tag i och styra sina tankar och känslor lite åt ett mer konstruktivt håll. Och då kan det krävas lite hjälp utifrån!

1 gillning