1 år senare-livet är slut

Hej! Jag vill bara skriva ang detta med hur kroppen ser ut, skrynklig mage som du kallar det. Jag är en man 40+, jag och säkert många av mina vänner bryr oss inte om en skrynklig mage, blir som ledsen av att höra att du och säkert fler kvinnor som verkar tro det. Våra kroppar förändras med åren det är naturligt. Jag vet det är hårt tryck från alla retuscherade modeller i media, även jag har negativa tankar om min kropp men verkligheten ser inte ut så. Om man connectar med någon blir den personen fin och då skiter man lite rynkor här och där. Sen det här med sportaktiviteter, det finns många män som gillar sportiga kvinnor.

Menar inte du skall börja dejta, bara att du inte behöver tro att du inte har något att erbjuda för det har du såklart!

13 gillningar

Såg att jag glömt svara på ditt inlägg. Det kommer inte att vara så för alltid. Du kommer inte att vara blockad och du kommer inte att fastna. Och OM du gör det, spelar det någon roll? Tiden är relativ, 1 år känns som 3 månader. 4 månader känns som 3 år. Det är ju bara tankar i slutändan.
Jag är man och jag skulle säga att männen i din umgängeskrets är i absolut statistiskt underläge, utan att ha några som helst belägg för det. Jag tror (hoppas) att de flesta pappor älskar sina barn och tycker att det är jobbigt att vara utan dem hälften av tiden… Men jag vet inte.
Om ditt ex vill byta till varannan vecka för att hinna städa så hoppas jag (otroligt mycket) att du i slutändan inser att det är ganska sjukt av honom att säga så. Jag är rätt säker på att han inte är som den stora massan av män där.
Du behöver inte argumentera emot. Ha dina barn, bara var med dem, låt dem känna att du vill vara med dem - så kommer de naturligt att vilja vara med dig.
Mina barn är 5 och 8, men schema eller inte schema - läs för dem, bygg lego med dem, sitt med när de ritar, visa att du älskar dem. De kommer garanterat visa att de älskar dig tillbaka.

Det sista… Alltså, singelmän på Tinder i allmänhet är jag, inte de män du beskriver. Vinluncher och resor, nej. Så lever inte de flesta pappor. Vi kollar på TV, tränar ibland, träffar våra manliga kompisar (som ALLA har familj) typ en gång i kvartalet. Går till lekparken med barnen, sitter alldeles för mycket med mobilen, försöker krampaktigt att uppleva saker med barnen.
Vinlunch för mig senast, 10 år sedan.
Skrynklig mage och sportaktiviteter - Eh, ja, exakt det vill MÄN ha.

6 gillningar