Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: otrogen?

Member
    Reg.datum
    sep 2009

otrogen?

Hej , är ny här och behöver råd... är förvirrad just nu och vet inte om det är jag som tänker fel...Jag är gift sedan 15 år , två barn, ett lyckligt äktenskap egentligen , men många gånger en längre tid har vissa saker hänt som får mig att tvivla och misstänka otrohet , och är det så är skilsmässa enda alternativet för mig . Det som får mig att känna så är att det pågått så lång tid flera år och trots prat om det så får jag inga svar utan efter en tid så upprepas misstanken , känner att jag går och är misstänksam hela tiden , kan inte lita på att det han säger är sant. På många sätt visar han att han älskar mig , säger ofta att jag är allt för honom ,erkänner aldrig något som jag anklagat honom för utan jag är "allt för honom" . Det som hänt är...på en familjesemester för några år sedan satt han vissa kvällar uppe och pratade med en tjej då jag lagt mig tidigare, ok med det men då vi kommit hem upptäckte jag efter ett tag att han hade kontakt med henne via nätet , via vebbkamera, inget sexuellt sa han , utan bara prat...Bara det att allt verkade så misstänkt , försökte snabbt släcka ner och så . Det där med internet och snabb nersläckning har uppstått flera gånger under en tid. Annat som hänt är konstiga sms click som han bara klickat av, samtal till mobilen som han vägrat svara på...
    Det som var droppen var då jag för en vecka sen hittade ett cigarettpaket och tändare i vår bil då jag letade efter en sak, undanstoppat under ett säte , frågade om detta , men det var han som rökt dom då och då...till saken hör att han hatar cigarettrök och jag kan inte tänka mig honom röka, känns som att han smyger med saker , och som att jag egentligen inte känner honom , trots att vi egentligen är väldigt nära varandra , vad jag trott iallafall... Har konfronterat honom flera gånger om allt som hänt under åren och varje gång har han fått mig att tro på honom , bara det att känslan inte släpper hos mig, känns som att han kanske älskar mig och inte kan vara utan mig , men inte utan " det andra " heller , snälla ge mig råd..Är som sagt beredd att lämna honom om det är så...men hur vet man...känns som att jag behöver ha det rätt framför ögonen för att verkligen se det. Magda

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2007

SV: otrogen?

Hej och välkommen hit!
    Tråkig och ogörlig situation, går inte att gå omkring och oroa sig att det är på ena eller andra sättet.
    Alltid svårt att råda någon annan att göra på ett visst sätt.
    Själv, för egen del, kan jag konstatera att det inte är fel att lita på magkänslan. I din situation känns det som allra viktigast att ni kan kommunicera kring dina tankar. Misstänksamhet, ogrundad eller inte, kommer på sikt att förstöra både för dig och din man.

Kämpa på/LL

Member
    Reg.datum
    sep 2009

Tack för svar, förstår att det är svårt att råda någon annan , försöker prata med min man , berättar att jag inte kan ha det så här , känner mig ledsen och misstänksam , han bedyrar att han älskar mig...men mycket säger annat , det är det att det pågått så länge, med bättre perioder omellan , flera gånger har jag sagt att en grej till så är det slut, men ändå så svårt att göra... Tror att han kansle älskar mig , men inte kan vara utan det andra , spänningen. Men mycket av min fråga är om vad som är ok i ett förhållande , är det ok att lämna ut mail adress till en tjej bara så där på en gemensam semester med familjen , där är jag och vet inte om det alls , har aldrig pratat med tjejen och han anförtror henne sin mailadress och pratar sedan med henne där , "bara vänner" säger han , men det försöks att hemlighållas, just detta hemlighållande ... telefoner som göms och när det rings vill han inte ta samtalen och vägrar låta mig ha telefonen och titta på den.. Hatar mig själv att jag blivit sådan här...är egentligen ingen svartsjuk person , men nu så är jag det...vill ju bara veta sanningen , hade han berättat skulle jag kanske kunna förlåta , men allt detta hemlighetsmakleri, ge mig gärna fler synpunkter, tack på förhand...

Member
    Reg.datum
    jul 2008

Hej Magda

Skulle det vara möjligt för dig att ta kontakt med den andra kvinnan? Helst personligen (ansikte mot ansikte), och lugnt och sansat fråga vad det är som står på mellan dem. På så sätt kan hon inte undvika sanningen lika lätt. Du blir då en "riktig" person för henne och hon kan då också se att du är ledsen. I och med att man träffas så blir det svårare för henne att göra sig en bild av att det hon har tillsammans med din man är okej. Jag tror att många sådana här förhållanden pågår för att de har en skev bild av hur mannen har det hemma (hans version) och att de faktiskt inte har träffat hustrun/sambon och kunnat göra sig en egen bild av henne. Sedan är det förstås också så att det inte är lika spännande längre för mannen att ha ett förhållande med någon som plötsligt känner dig...

Kramar

Member
    Reg.datum
    sep 2009

tack igen för svar , den här kvinnan som han lämnade ut mailadressen till och hade kontakt med var en tjej som var med på en resa vi åkte med för några år sedan , en helt okänd kvinna som jag aldrig pratade med , vet inte alls vad hon heter eller så , det var min man som stt och pratade med henne på vissa kvällar där (jag var uppe på vårt hotellrum med barnen) jag visste om att han pratade med henne , men det var att jag kom på honom med att ha kontakt via mailen med henne senare som fick mig att bli misstänksam, han hade då lämnat ut sin mailadress till henne , vilket jag inte visste om . Han säger att dom bara pratade... Men jag känner mig sviken. Vet egentligen inte alls vad de gjorde på nätet , såg bara att hon hade en vebbkamera på , sen stängde han av...

Member
    Reg.datum
    sep 2009

hej igen,har nu fått svar på mina misstankar,det var som jag trodde,eller egentligen ännu värre...konfronterade honom ännu en gång idag,han har ju alltid nekat till allt...Jo han hade tillochmed träffat den kvinnan som han mailat med och jag kom på honom vid datorn, då lovade han ju att det absolut inte var något ,utan bara prat, "skulle aldrig hända igen", nu kom det alltså fram att de ochså träffats några gånger, stämt träff och bara promenerat...endast några pussar och hållt hand, inget sexuellt där men "lite" sexuellt prat på mailen,precis som att det skulle vara bättre med endast pussar och handhållning om man nu tror att det bara var det...känns ändå som ett tillräckligt svek , skulle hellre ta en tillfällig otrohet på fyllan. Jag bestämmde mig direkt , nu är det slut , är ju egentligen inget beslut som kommit på bara några timmar idag , utan dom här misstankarna har jag haft länge och alltid tänkt att bara jag vetat sanningen om att han faktiskt är otrogen så skulle det vara slut. Genom alla år har han alltid bedyrat att det inte varit någon anledning till svartsjuka , känner mig otroligt besviken och ledsen , ändå skönt att äntligen veta , ändå är det svårt när han ber om förlåtelse och bara vill att det skall vara bra , men det går inte , jag kan inte svika mig själv.

Liknande ämnen

1. Jag har varit otrogen och är nu desperat
    Av desperat i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 23:13
  2. Otrogen och jag är totalt krossad!
    Av chin i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 20:22
  3. Hjälp, min fru har varit otrogen...
    Av postis_per i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 4